måndag 12 januari 2009

Stor dag idag

Idag är det precis en månad sedan jag föddes. Mamma har köpt en mjukiskanin till mig för att fira. Den är söt.

Jag har varit lite kinkig med maten det senaste dygnet, det är så mysigt att ligga hos mamma så jag glömmer bort att äta ibland. Men jag får ju mat i sonden också så det gör inte så mycket.

Idag hoppas jag på att få åka hem. Men först måste jag bli undersökt av massa doktorer. Bland annat ska nån kolla mina ögon. Det låter lite läskigt. Men får jag bara hålla nån i handen ska det nog gå bra. Helst mamma eller pappa förstås.

5 kommentarer:

  1. Grattis till månadsdagen! hoppas allt går bra idag kram från farmor.

    SvaraRadera
  2. Grattis Nelly! Jag håller tummerna för dig...
    Du ska se att allt går bra när du har mamma, pappa och mjukiskaninen.
    Puss och kram

    SvaraRadera
  3. Lilla Nelly - en hel månad!!!Men jag har hört att du var busig på hemvägen från Eskilstuna och drog bort sonden...hoppas att de kan fixa en ny åt dig i Katrineholm, så ni inte behöver åka tillbaka till Mälarsjukhuset i morgon tisdag.
    Men stackars mamma din!!!!Med feber igen och jätteont i halsen! Och inte kunde de ta halsprov på henne i Eskilstuna utan måste uppsöka en vårdcentral i Katrineholm i morgon. Det är ju tur att du är OK. Men vi tänker så mycket på er, ska du veta. Och vi tycker synd om er (ffa mamma). Ni har då blivit prövade i er lilla familj.
    Vi älskara er!!!!
    Mormor och morfar

    SvaraRadera
  4. Grattis både till en månad och hemkomsten. Vi ser fram emot att träffa dig

    Ulrica, Joakim och Max

    SvaraRadera
  5. Det är bara jag & Wilhelm som inte har fått träffa dig än. det ska bli roligt att leka busa och mysa med dig.kasja

    SvaraRadera