fredag 2 januari 2009

Nytt från Nelly

Idag väger jag 1464 gram och jag har växt två cm på en vecka. Och så har huvudet blivit större. Sedan jag föddes för tre veckor sedan idag har jag gått upp två hekto, trots att jag först gick ner en hel del. Det är väl värt att fira lite.

Att jag börjar bli en stor tjej kan man också se på att jag klarar mig riktigt bra utan en varm vattensäng. Jag håller ändå drygt 37 grader, för det mesta. Nu har jag även börjat med att äta var tredje timme, hoppas det går bra och att jag inte kräks som förra gången.

När pappa kom för att ge mig mat igår kväll hade personalen satt upp en lapp hos mig där det stod att jag var på G och snart skulle äta alla ur huset eftersom jag hade lyckats amma 8 ml på egen hand. En mycket fin lapp som jag ska spara till sedan.

4 kommentarer:

  1. Gammel farmor Kerstin önskar Dig Nelly Ett gott nytt år. Ser framemot att få se dig snart.

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år Nelly!

    Fortsätt växa duktigt!

    SvaraRadera
  3. DET VAR DUKTIGT, NELLY!
    Fortsätt så... Det är en jobbig väg tills du kan åka hem.
    Vi alla älskar dig.
    Morfar

    SvaraRadera
  4. Det här är bra Nelly.Forsätt så här.

    SvaraRadera