torsdag 18 december 2008

Välkomna till Nellys dagbok

Hej på er alla släktingar och kompisar. Nu är jag online. Jag har inte hunnit skriva så mycket. Jag är inte riktigt en vecka gammal ännu och det har varit lite mycket att stå i här i kuvösen. En massa doktorer och sköterskor har kopplat in en massa apparater så att man ska veta hur jag mår hela tiden. Men från och med nu ska jag försöka berätta för er hur det är med mig och vad som händer. För ni får ju inte hälsa på ännu. Kram från Nelly!

8 kommentarer:

  1. Och jag kommer att följa dig från start, och det är inte bara din mamma och pappa som hoppas att du får komma hem till katrineholm snart: Där finns även en faster som vill snusa dig i nacken och två kusiner som vill beundra dina små tår och fingrar. Så när du inte vill sova kan du bara ringa så kan vi hålla varandra sällskap lilla hjärtat... puss från en stolt faster!

    SvaraRadera
  2. Hej Nelly! Jag sitter har i Uruguay och tankte lamna en liten halsning. Hoppas du har det gott i kuvosen. Jag langtar efter att traffa dig i februari. Halsningar fran moster Teresa, som lovar att vara varldens basta moster

    SvaraRadera
  3. Lilla, lilla gullhönan - vad vi längtar efter att få se dig livs levande och hålla i dig som ett guldägg! Så försiktigt, så försiktigt, för du är ju så pytteliten. Men jag har hört att du är ett riktigt matvrak. Ökat maten från 1 ml till 8 ml per måltid, och du äter visst varje timma? Du brås kanske på din mamma för hon älskar mat.
    Mormor

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Hej Nelly, det är morfar.
    Vi längtar alla efter dig.
    Hoppas att du snart blir stark och frisk så att vi kan leka massor och att jag kan läsa för dig.
    Puss från morfar

    SvaraRadera
  6. Hej på dig Nelly.Efterlängtad och välkommen är du.Du har det bra,det ser vi,i din lilla boning.Varmt och skönt.Se nu till att mamma o pappa fixar maten,så att du kommer hem i ett bums.Det dröjer ett tag innan vi får träffas,men mamma/pappa kan hälsa från oss.

    Farmor Maggi o farfar Jan

    SvaraRadera
  7. Hej! Välkommen lilla skruttfia! Vi tänker på dig och din mamma (och pappa, men han mår nog bäst fysiskt av er tre nu...) och hoppas att ni ska krya på er och blir starkare snart.

    Kanske kommer tomten med lite julklappar till dig från oss, för att du har varit snäll vet vi ju - även om du ger oss lite skrämselhicka då och då.

    Kramar från sysslingarna Filippa och Emilia med resten av familjen

    SvaraRadera
  8. Hej! här i Katrineholm så är det hej o hå med jobb och skolan .Julen närmar sig ju och du kommer säkert få många julklappar på sjukhuset det tror jag.hoppas du får komma ut ur kuvösen snart så att vi kan leka, busa och mysa tillsamman

    Puss & kramar från kusinen Kajsa

    SvaraRadera