fredag 19 december 2008

Nu har jag fått en längd

Idag blev jag äntligen mätt. Ja, med måttband alltså. Alla undrar alltid över hur lång jag är och nu är det officiellt. 39 cm från huvud till fot. Jag väger 1166 gram idag. Och så har jag blivit röntgad igen för att se hur det ser ut med min täta lunga. Alla här håller tummarna för att det ska se bra ut. När mamma och pappa tvättade mig idag (min favoritstund på hela dagen) så tog personalen bort den extra luften ett tag och jag andades så bra utan den.

1 kommentar:

  1. Hej Lilla Nelly. Snart ska du se att du är uppe i din födelsevikt igen. Du äter ju så duktigt...
    Och 39 cm...jag var tvungen att ta fran linjalen. Den är faktiskt bara 30 cm, så du är i alla fall längre än en linjal!Jag håller tummarna för att det ska gå bra med dina lungor.
    Det var ju positivt att du kunde andas en stund utan extra luften.
    Puss från mormor

    SvaraRadera