tisdag 20 februari 2018

New York, New York

Vi vaknade ganska tidigt imorse och gick och åt frukost på en diner här bredvid hotellet. Jag fick världens godaste bacon!!! Sen gick vi omkring på stan en stund, och shoppade på Macy’s. Jag fick chokladdoppade jordgubbar där. Sen gick vi och tittade på strykjärnshuset innan vi åkte till ett tacoställe och åt lunch. Jag fick äta massa nachochips. Men jag var lite besviken på mamma, hon brukar ta med oss till tjusiga ställen som La Cupole. Sen gick vi ner till vattnet och tittade på Frihetsgudinnan. Det var jättemycket dimma på förmiddagen men sen blev jättevarmt och soligt och jag gick på toan på ett museum. Sen åkte vi till stan igen en sväng innan vi vilade lite på hotellet och bytte om. Vi tittade på alla ljusen på Times Square på väg till restaurangen där vi åt middag, Gallaghers. Det var massa kött där och man kunde se in i köket. Men jag var så trött så jag orkade inte äta så mycket.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar