tisdag 7 april 2009

Stor olycka

Igår var jag med mamma och pappa på BVC igen för att kolla vikten (4165 g, 51,9 cm) och så ville mamma och pappa fråga lite mer om varför jag är så torr och rödflammig. Sköterskan har gett råd om hur jag ska smörjas, men det verkar inte riktigt hjälpa, så den här gången ordnade sköterskan en tid hos barnläkaren för att kolla så jag inte är allergisk mot nåt. Mjölk till exempel.

Så idag bäddade mamma och pappa ner mig i vagnen och jag fick träffa en snäll doktor som kollade min torra hud och en sköterska som var jättesnäll tills hon stack mig i handen med en stor nål! Det gjorde så ont! Och jag som satt där hos mamma och hade det så mysigt... Jag blev så ledsen så mamma fick gå och bära mig länge efteråt.

Vi gick en trappa upp och hälsade på mammas barnmorska Kerstin som hade hämtat en babybag till mig (jag föddes ju så tidigt så jag fick ingen då - en babybag en är påse med massa fina saker i som alla nyfödda barn får). Kerstin tycker också att jag är så söt så hon ville prata lite med mig och visa upp mig för chefen. Det var roligt. Sen gick det bra att ligga i vagnen igen. Vi tog en liten promenad i det fina vädret. När vi har ätit och lekt lite ska jag nog få en promenad till idag.

Och sen ska jag nog försöka lägga upp lite roliga bilder här på bloggen - det har hänt så mycket skoj de senaste dagarna! Ja, förutom den stora olyckan idag då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar