torsdag 19 februari 2009

Äntligen!

Nu är jag utskriven från sjukhusets neonatalavdelning! Hurra för mig!

Jag fick åka till Eskilstuna igen och där fick jag först träffa en sköterska som vägde och mätte mig. Jag vägde hela 2570 gram (men när jag kom hem fyllde jag två hela blöjor så mamma och pappa tror inte att jag egentligen vägde riktigt så mycket). Sköterskan fyllde i mina värden i datorn så att de kunde se mina kurvor och jag har nästan kommit i kapp fullgågna bäbisar nu. Skönt.

Sen fick jag träffa en läkare som undersökte mig och kollade mina reflexer. Allt såg bra ut så jag fick bli utskriven. Äntligen!

3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem på riktigt, Nelly!Nu gäller det bara att du fortsätter i samma takt som hittills.
    Snart kan du nog komma och hälsa på oss i Norrköping, men först måste morfar bli kvitt sin förkylning.
    Vi längat efter dig så mycket!
    Puss från mormor

    SvaraRadera
  3. Hej Nelly, och grattis!
    Som mormor skrev: snart kan du kmma och hälsa på i Norrköping Moster Teresa bor också i Norrköping. Du får träffa missarna också =)

    Puss o kram!

    SvaraRadera